Midsommar

Så då vad midsommar över för detta året. De va fint väder stundvis med lite regnskurar men väldigt varmt och skönt. 
Jag startade dagen på midsommarfirande hos min dagmamma (När jag va liten) där va de tipspromenad och dans kring stången å sedan fika och lekar. Jag va dock inte där så länge i med att festen jag skulle till sedan drog igång redan vid 15.00 så jag hann med tipspromenaden och att kolla på när dom andra dansade runt stången. 
Sedan rog jag mej hemåt för att fixa mej lite inför resten av dagen och kvällen. 
 
Där blev det midsommarlunch, dans kring stången igen och en massa prat med alla. En del låtar fick vi sjungt med. De blev en rolig kväll, rätt tidig hemgång. 
 
 
Bild från de första firandet
 
Dagen efter blev en lugn dag med morgonpromenad direkt på morgonen och sedan ut en tur med båten :) De va strålande sol och varmt å skönt. Jag fick till och med lite färg, woho :D
 
 
Som ett vykort så himla fint har vi de alldeles utanför där mamma å pappa bor (lite avis, vill ha deras hus haha)
 
 
Sedan började det regna en sväng så vi drog igen kapellet och tuffade hemåt, rätt mysigt att åka båt i regn med när de smattrar så gott på rutorna.
När jag kom hem till mamma och pappa la jag mej i soffan på alltanen och gosade med katten.
 
 
Mattes lilla mysis <3
 
På kvällen så kollade jag på film med mamma och pappa. Så de va en lugn midsommardag iår men de va skönt. 
Idag har jag vart i mollösund och ätit glass, sedan fick jag världens huvudvärk så de blev till att åka hem och sova någon timme eller två. Sedan film och efter de så fick jag städat lägenheten (de va på tiden)
 
Nu sitter jag i soffan, har nyss köpt biljetter till Jurassic World :) Jag och Malin ska se den på tisdag, hoppas den är bra. Särskilt i med att den är över 2 timmar lång, jag är inget vidare på att sitta stilla på bio så länge men de återstår att se om jag lyckas ;)
 
I morgon så ska jag och mamma åka till Botaniska trädgården i Göteborg, tror aldrig jag vart där så de ska bli himla mysigt. 
 
Oj nu va jag så inne i skrivandet att jag missade början på filmen som går på tv idag. Red Riding Hood Skulle va någon skräck men jag tror jag sett den innan å den va inte så läskig (hoppas jag har rätt)
 
Ha en go kväll 
 
 
 
 

Kommentera här: