Botaniska trädgården

Idag va jag och mamma i botaniska trädgården i Göteborg. Så otroligt fint och mysigt ställe som jag lätt skulle kunna åka till igen. 
Fick sett en massa massa olika sortes Orkidéer, köttätande blommor och en massa andra fina jag ej vet vad de va för något. 
 
När vi gått runt en stund och kollat så gick vi till resturangen för lite middag, sjukt god mat och mysigt att sitta där ute i trädgården bland allt. 
Vi hade riktigt tur med vädret, strålande sol och jättevarmt hela tiden. Molnen dök upp när vi ätit klart så då började vi gå mot utgången, fick inte sett riktigt hela parken så får åka tillbaka igen så jag kan se de som är högst upp :)
 
Hann nästan hela vägen till utgången innan regnet kom, men innan de så gick vi in i deras butik och jag fick köpt hem en ny Orkidé. 
På vägen hem sen så stannade vi till på kullens handelsträdgård så mamma fick köpt lite blommor hon ska ha ute och jag fick köpt en kruka till orkidén!
Jag har tagit en miljon bilder idag så här kommer några.
 
 
Ena fiskdammen, sjukt stora Koi fiskar hade dom
 
 
 
Dessa får räcka för idag, kanske kommer flera en annan dag ;)
 
 
Denna lilla rackaren va de som fick följa med mej hem :D Lite annorlunda, det gillar jag.
 
I morgon ska jag träffa Carro på dagen, hoppas på fint väder så vi kan vara ute i solen, håll tummarna. 
Sedan på kvällen så ska jag och Malin på bio och se Jurassic World.
 
Nu ska jag kolla lite tv ha en fin kväll 

Kommentera här: